2010. május 6., csütörtök

Építkezünk...

Sue Townsend: Adrian Mole és napi hat cappuccino

"Február 15., vasárnap
Les Banks a kőműves, akivel megállapodtam, hogy elvégzi Archie házának a tatarozását, telefonált, hogy nem tudja holnap elkezdeni a munkát. Tegnap éjjel hirtelen meghalt az anyósa.

Február 16., hétfő
Egy Nobby nevű illető jelent meg a bejáratnál, hogy itt hagyhatja-e a létrát a hátsó kertben. Azt mondta Les Banks alkalmazottja. (...) Telefonáltam és Les megerősítette, igen Nobby az egyik alkalmazottja, és hozzátette, hogy szerdán elkezdődhet a munka, "amint túl vagyunk a temetésen". Nem tűnt különösebben bánatosnak. Olyan volt, mintha a szabadban ücsörögne, talán éppen egy háztetőn , és a háta mögül derűs számokat játszana a rádió.

Éjjel 3.00
Nem lehet, hogy a Banks család illetlen sietséggel temeti el a halott asszonyt?

Február 18. szerda
Les Banksnek nyoma sincs. Délután ötkor beugrott Nobby és elvitte a létrát. Felhívtam Les számát, de csak a hangposta válaszolt. (...)

Február 19. csütörtök
Les Banks reggel felhívott: ma nem tud kezdeni, mert a baleseti sebészeten van az asszonnyal. Elvágta az ujjait az elektromos kenyérvágó késsel. Nobby visszahozta a létrát.

Február 20. péntek
Mrs Banks ujjai elfertőződtek, vissza kellett menniük a kórházba. (...) Megígérte, hogy hétfő reggel kezd: - Pontos leszek, mint a vekker Mr. Mole.

Február 23. hétfő
Mrs Banks ujjai üszkösödnek. Lehet, hogy levágják a kezeit! A ház mint a jégverem, a tető ereszt. Vajon a Mr Banksre zúduló csapások lehetővé teszik-e, hogy valaha is hozzálásson a munkához?

Február 26. csütörtök
Nobby átjött a létráért. (...)

Március 3. kedd
Este találkoztam Les Banksszel, éppen cigarettát vett a BP kútnál. Érdeklődtem a felesége állapotáról. A szemembe nézett és azt mondta: - Nincs jól. Az apja tegnap este holtan esett össze. - Keserű cinikus kacajt hallattam és ott hagytam. Banks utánam ordított: - Érzéketlen barom!

Március 5. csütörtök
Döbbenten láttam Les Banks és családja fényképét az esti Leicesteri Hírharsonában. A cím így hangzott: - Mi jöhet még? - kérdezi a Banks család a tragédiák özönében. Képtelen voltam elolvasni a cikket. Bárcsak azt sem vettem volna észre, hogy Mrs Banks fényképe alatt ez áll: Lidia Banks (41), a bátor amputált. (...)
Felhívtam Les Bankst és bocsánatot kértem. Azt mondta holnap átjön, ha az idő megengedi. Megkérdeztem milyen időjárási körülmények akadályozhatják, hogy hozzákezdjen a munkához.
- Ha olyan a szél, hogy lefúj a tetőről.

Március 6. péntek
Viharos szél egész nap. (...)

Március 8., vasárnap
Felhívott Les Banks. Tegnap átment a kutyáján egy pótkocsis kamion. Óvatosan együttérzésemet fejeztem ki. Azt mondta átküldi hozzám az alvállalkozóját, Bill Broadway-t. És hozzátette: - Bill makkegészséges.
Azt mondtam, bízom kutyája hiánytalan felépülésében."



Nézz be hozzánk május végétől!

2 megjegyzés: